Je bent hier:--Google plaatst ban op cryptoadvertenties

Google plaatst ban op cryptoadvertenties

In navolging van Facebook heeft het moederbedrijf van Google besloten om te stoppen met reclame voor  cryptocurrencies. Hiernaast is er ook geen ruimte meer voor (andere) financieel laagdrempelige beleggingsproducten waarbij beleggers hoge rendementen worden voorgespiegeld. Dit blijkt uit het nieuwe advertentiebeleid wat Google deze ochtend heeft gepubliceerd.

Naast strikt beleid ten aanzien van  Initial Coin Offerings (ICO’s) en binaire opties, spreekt Google over cryptocurrency exchanges, cryptocurrency wallets en cryptocurrency trading advies.

“Improving the ads experience across the web, whether that’s removing harmful ads or intrusive ads, will continue to be a top priority for us,”

Scott Spencer, director of sustainable ads

Het nieuwe en aangescherpte advertentiebeleid van Google gaat niet alleen gelden voor de zoekmachine zelf, maar ook voor andere diensten zoals het videoplatform YouTube. Socialmedia gigant Facebook besloot al eerder dit jaar actief te stoppen met het bieden van ruimte om cryptocurrencies te promoten via het sociale netwerk.

Het nieuws dat na Facebook ook Google advertentieruimte voor cryptocurrency gerelateerde producten beperkt komt op een slecht moment voor de markt. In de afgelopen maanden verloor Bitcoin 40% van haar waarde en ook de koersen van veel andere valuta zijn fors gedaald.

Het verbod gaat in vanaf juni aanstaande en is onderdeel van een bredere strijdtegen dubieuze advertenties. Google laat weten in 2017 3,2 miljard advertenties geblokkeerd te hebben. Dat is bijna twee keer zoveel als de 1,6 miljard in 2016.

Door |2018-03-14T10:18:20+00:0014 maart 2018|Categorieën: Nieuws|Tags: , | Reacties

Comments on Google plaatst ban op cryptoadvertenties